Wednesday 25 January 2012

SeRoNokNYa BaLIk KeLatE...

Hiiii...dh kembali ke Kuala Lumpur..mlm td..smpi ke hari ni pun terasa lg kegembiraan berada di kg halaman...wlaupun sedih meninggalkan mak ayah..tp gembira kerana masih diberi peluang menemui mereka..hope Allah sentiasa mberi aku peluang ini smpi bila2..bru je blik..tp terasa nak pergi lg menemui mereka...ku meminta pdMu Ya Allah sentiasalah murahkan rezeki kami sekeluarga..agar dpt lg kami mengunjungi n menghiburkan hati mak ayah di kg...senang hati melihat mak ayah yg sentiasa tsenyum melayan cucu2nya..wpun jarang jmpa..tp klu dh darah daging mstilah cepat je mesra..tambahan pulak kedua2 heroku tu yg mmg cpt mesra dgn sape2 pun...:))..

Kami btolak ke Kelantan disekitar jam 7pg 21 JAN 2012..jln xda lah jem...tp agak sibuk jg...xpelah sekurangnya kereta bgerak jgk...drpd bsesak xbgerak..Cuma ms kat tol gombak..jem la skit...wpun ada smart tag..tp xdpt jg nak lalui lorong tu..kereta sesak sgt..pki jelah touch n go..smart tag tu klu dh ramai2 camtu mulalah buat hal..drpd tperangkap kat situ baiklah xyah guna...Pastu jln dh ok..kami ber6 didlm kereta..xdalah boring pasal si kecik ada menghiburkan kami..yg xlekang menyanyi macam2 lagu..apala nk jd dgn ank aku ni..menyanyi je kejanya...


Family belah hubby pun ikut skali blik Kelantan..smbil nak jln2 n shopping2..maklumlah mak mertua tu dh lama x pergi ke Kelantan..jd agak ramai jgkla..kami bjumpa di R&R Gua Musang Kelantan nak mkn tghari..ms nak memasuki Gua musang..jln jem sgt...patutla..ada polis buat sekatan..


Sekejap jem sekejap x..pastu si hazim pulak yg muntah...nasib baikla dh dekat dgn R&R Gua Musang..kesian kakak aku tpaksa menadah muntah ank buahnya dgn plastik..tq my sis...semerbak bau dlm kereta..


Lunch nasi ayam yg xsedap..tbantut rasa lapar ni..ank2 pun xmau mkn..ank2 ni klu mknan sedap mesti nganga mulut xberenti..tp bila disuap xnak nganga tu tandanye xsedap...emm..masih jauh lg perjalanan kami ke Kota Bharu...dh berenti tu dpt la hilangkan lenguh kami yg dh bjam2 dlm kreta...Kemudian kami sambung blik pjlanan kami...ank2 tidur..


Malang x berbau..tp malas nak ingat..biar berlalu...Akhirnya kami smpai di kediaman mak ayah di Jalan Telipot,Kota Bharu,Kelantan...rupanya abg sulungku yg dr Terengganu dh ada dirumah mak ayah...:) happynya tgk wajah mak ayah..rasa nk lompat2...pd mulanya hazmi xberapa nk dgn org kat sana..kemudian brulah nak...xdalah merengek sgt ank2..

 Malam menjengah Hubby n family ke sini...aku n ank2 tinggal..2 mlm bturut2 diorg pergi..tp aku tpaksa ditinggalkan..yg pasti wpun ditinggalkan..hubby belikan beberapa helai kain pasang n handbag utk aku...tq hubby....





Sebenarnya byk plan kami tganggu akibat dr tragedi itu..tp xpelah..23 JAN 2012..dpt ikut diorg smua ke...




Jalan nak masuk ke sana tersangatlah jem..sejam jgk bru lpas..tu pun xda parking...smpaikan hubby terpaksa parking kereta dekat kastam..tepi lak sg.golok...



 Dptlah beli apa yg aku hajati...beli kuali kecik..set sudu..termos kecik..bj ank2..mcm2 lah...








Blik rumah mak dh pukul 4 ptg...pakcik belah hubby lak dtg..kemudian kakak hubby lak smpi dkt maghrib...jd bertambah ramailah..mlm tu brulah aku dpt ikut diorg p Wakaf Che Yeh..jem jgk...parking susah...dptla beli tudung 1..hehe..kami mkn kat situ jgk..blh tahan jgk la sedap..




Hati mula teringat kat ank2..tinggal kat kakak aku..lgpun diorg tido..ksian lak nak bw ank2 klu dh lewat2..lgpun susah klu ramai2 kan..karang merengek..Pukul 2.30pg bru kitorg blik..nak cr baju..tp satu pun xda yg bkenan..jd just beli tudung bawak crown je..


24 JAN 2012-Family hubby btolak balik ke pahang kul 11.00 pg..ikut Terengganu..Pakcik Hubby blik umah mak mertuanya di Terengganu..Kakak Hubby lak blik Kulim,Kedah..kami bertolak blik ke KL slpas Zohor...
Singgah beli kropok n sos di pertengahan jalan..jalan lancar..hope dpt blik lg...:)))














No comments:

Post a Comment