Wednesday 18 January 2012

AssALamUaLaiKUM...

POST PERTAMA...kelakarkan..dh berhari2 memikirkan apala yg harus aku tulis kat sini..walaupun hari2 aku lewati penuh dgn crita2 yg menarik utk dikongsi...tp jari ini rasanye membeku utk menulis semua ni...mungkin jg sifat azali yg sememangnya tertanam dr dulu lg masih ada...iaitu sifat MALU..malu kang ada kata2 yg blh mbuatkan org lain rasa aku ni over ke ape..xpasal2 org dpt dosa free2..ekk..sejak bila lak nk dpt dosa kena byr hehe...xkisahlah free ke byr ke..ape pun DOSA ITU X PATUT KITA CARI...hindarilah ia..pandai2 korang la....Inilah cerita aku..tgk kawan2 smua berblog..jd minat la..blog ni dh agak lama buat..tp bsawang je dr thn lepas lg..nak buat mcmana..kdg masa jg xcukup..dgn ank2 yg semakin membesar dgn mcm2 karenah..pantang mama buka lappy...ada je nak itu dan ini..Nasiblah seorg ibu dikurniakan sikap sabar yg tebal utk ank2..bkn utk ank2 je..utk suami jg...SABAR harus n wajib ada..dlm rumahtangga..klu tidak pincanglah smuanye... Seorg ibu tu senang je mengutip pahala kan..yg penting kita ikhlas..Spt aku sgt2 sygkan family ni..wpun xsebesar  mana..tp darah dagingku..dilahirkan dr rahimku...Hargailah smuanya semasa mereka masih ada..jg sebaik2nye ini amanah dr ALLAH SWT.. Cintai suami sehingga akhir hayat yg ada..wpun kdg2 suami ada melakukan perkara2 yg aku xsuka..wpun bgaduh dia tetap pujaan hatiku....wpun dia semiskin mana..dia tetap hero di mataku..Bukan smua isteri dikurniakan suami yg baik..jd sape2 yg punyai suami yg baik tu..bsyukurlah..jgnlah meminta lebih dr kemampuannye..kasihanilah dia..Tp kita pun patut dikasihani jgk..xblh suami buat sesuka hati..maksudnye kenalah saling syg menyayangi...x blh btepuk sebelah tgn je..kena dua2...ape yg suami kurang kita lengkapi..apa yg isteri kurang suami lengkapi...jgn hari2 asyik nk btekak je..btekak pulak masalah yg sama2..lama2 naik boring...xmau mcm tu...JADI SAMA2LAH KITA JG RUMAHTGGA SEBAIK MUNGKIN..UTK SUAMI N ANAK2...:)

No comments:

Post a Comment